Ta strona używa plików cookies.
Klauzula informacyjna    Jak wyłączyć cookies? OK
STRONA GŁÓWNA > Aktualności

Aktualnośći

Warsztaty edukacyjne na temat „Jakości życia osób starszych”

Dodano przez MOPS Kalisz, 2018-06-26 11:33:45

 W ramach spotkań grupy wsparcia Aktywny Senior w Klubie Integracji Społecznej w dniu 20 czerwca 2018r odbyły się warsztaty edukacyjne na temat „Jakości życia osób starszych”.
Spotkania edukacyjne w Klubie Integracji Społecznej są odpowiedzią na zapotrzebowanie społeczne w zakresie informacji i edukacji o sposobach unikania zagrożeń, na które narażone są zwłaszcza osoby starsze.
   Podczas warsztatów poruszono wiele tematów istotnych z punktu widzenia seniora, wpływających na jakość życia osoby starszej, począwszy od spraw związanych z zarządzaniem własnymi finansami poprzez tematy związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem.
   Celem spotkania było uświadomienie osobom starszym i przekazanie im wiedzy na temat zagrożeń, jakie mogą spotkać ich w codziennym życiu. Osoby starsze są szczególnie narażone między innymi na nieuczciwe praktyki rynkowe. Osoby te, ze względu na podeszły wiek i nieznajomość przepisów konsumenckich stają się celem nieuczciwych sprzedawców na przykład podczas pokazów czy prezentacji różnych towarów i usług.
   Na zakończenie spotkania uczestnikom przekazano Poradnik Seniora opracowany przez Centrum Edukacji Prawnej Krajowej Rady Radców Prawnych w Warszawie. Zachęcano Seniorów nie tylko do przeczytania poradnika, ale też do jego zachowania i zaglądania do niego wtedy, gdy należy zastanowić się przed podjęciem ważnych decyzji życiowych. Poradnik Seniora bowiem umożliwi osobom starszym nie tylko poszerzenie wiedzy, ale przede wszystkim ułatwi wybór właściwych działań w oparciu o rzetelne informacje.
   Poradnik zawiera wiele wskazówek przydatnych w życiu codziennym, dotyczących takich zagadnień jak: pomoc w rozwiązaniu spraw urzędowych, spadkowych, mieszkaniowych i konsumenckich. W poradniku prawnicy udzielają porad dotyczących między innymi możliwości rozwiązania problemów powstałych w wyniku zawarcia umowy przez telefon czy dokonanego zakupu towaru na pokazie. Ponadto uświadamiają osobom starszym jakie mają prawa jako lokatorzy, pacjenci, emeryci lub osoby doświadczające przemocy.
Seniorzy pomimo dużego zasobu doświadczeń życiowych są bardzo chłonni edukacji. Wiedza osób starszych o przysługujących im prawach - jak sami mówią - decyduje o jakości ich życia.